MÜSİAD İnşaat ve Yapı Malzemeleri Sektör Kurulu tarafından 18 Haziran 2026 tarihinde düzenlenen programda; kamu, özel sektör, üniversite, yerel yönetimler ve sektörün kıymetli STK temsilcileri aynı çatı altında bir araya geldi.
Programın ilk bölümünde Sektör Meclisi Toplantısı gerçekleştirildi. Sektör Meclisi’nde; inşaat ve yapı malzemeleri sektörünün güncel gündemi, mevcut uygulamalar, kamu kurumlarıyla yürütülen süreçler ve sektör paydaşlarının ortak meseleleri istişare edildi. Katılımcılar, farklı kurum ve kuruluşların perspektifleriyle sektörün bugünü ve geleceğine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Sektör Meclisi Toplantısı’nın tamamlanmasının ardından Çalıştay Programına geçildi. İki oturumdan oluşan çalıştayda; kentsel dönüşümden yapı güvenliğine, finansman modellerinden uygulama süreçlerine kadar birçok başlık, kamu-özel sektör-üniversite-yerel yönetim-STK iş birliği perspektifiyle ele alındı. Akşam tamamlanan çalıştay programında, sektörün ihtiyaçlarına yönelik değerli görüşler, değerlendirmeler ve çözüm önerileri ortaya konuldu.
MÜSİAD İnşaat ve Yapı Malzemeleri Sektör Kurulu Başkan Yardımcısı Muhammed Salih Çıkman ile Sektör Kurulu Üyesi Cemre Şalcı’nın koordinasyonunda hazırlanan program, sektör paydaşlarının ortak akıl çerçevesinde bir araya gelmesine önemli katkı sundu.
Çalıştay kapsamında gündeme gelen görüş ve çözüm önerilerinin rapor haline getirilerek başta Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, TOKİ ve Emlak Konut olmak üzere ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla paylaşılması planlanıyor.